Digital Signage maakt jouw bedrijf toekomst-proof!

Digital Signage maakt jouw bedrijf toekomst-proof!

Digital Signage, ook wel narrowcasting. Maak je bedrijf toekomstproof!

Digital Signage, ook wel narrowcasting genoemd, is het communiceren met bezoekers op een fysieke locatie via digitale tools. En dat naast helemaal hot ook kosten- en tijdbesparend. Hoe kun jij hier je voordeel uit halen? En wat is er tegenwoordig allemaal mogelijk? Wij leggen het je uit in deze blog!

Wat zijn de voordelen van Digital Signage?

Klanten en werknemers voorzien van relevante visuele content via een scherm heeft veel voordelen. Zo valt een digitale boodschap meer op en kan de signing voor meerdere doeleinden worden ingezet. Het grootste voordeel zit hem in de mogelijkheid tot het dynamisch maken van jouw content. Je kunt beter inspelen op actualiteit en op de behoeften die jouw bezoeker op dat moment heeft. De belangrijkste voordelen op een rij:

1. Dynamische content: Beter inspelen op actualiteit

Succesvolle reclame maken hangt nauw samen met de behoeften die jouw bezoeker op dat moment heeft. Digital Signage maakt het mogelijk om hier ieder moment van de dag op in te spelen. Zo kun je jouw content aanpassen op actualiteit zoals belangrijk nieuws, acties van concurrenten of het type aanwezige bezoeker. Je kunt realtime communiceren over zaken die op dat moment plaatsvinden. En dat met eenvoudige aanpassingen in het narrowcasting-systeem.  

Reclasign werkt samen met Q-lite: ontwikkelaar van displayoplossingen van de allerhoogste kwaliteit!

2. Besparing op tijd en (print) kosten

Een tijdelijke campagne of productgroep waar je aandacht aan wil besteden? Of een belangrijke mededeling waar je bezoekers op wil wijzen? Het is een kwestie van content aanpassen in de server welke platte tekst en foto’s automatisch opmaakt in een template. En dat scheelt niet alleen veel tijd, je bespaart ook op ontwerp- en printkosten.

3. Interactie met de bezoeker

Digital Signage geeft de mogelijkheid om terplekke met bezoekers te communiceren. Via een display met touchscreen kan een bezoeker zich aanmelden of feedback geven. Maar ook kunnen deze slimme displays realtime data verzamelen van jouw bezoekers.

Feedback en data; je kunt het eenvoudig verzamelen met Narrowcasting

4. Beweging & animatie

Wist je dat dynamisch beeld 400% beter bekeken wordt dan statisch beeld? Bewegend beeld zorgt voor meer beleving en trekt automatisch de aandacht. Of je het nou wil of niet, je oog gaat er naartoe.

Dynamische gevelreclame ontwikkeld door Q-lite, dat valt op!

5. Betrokken medewerkers

De afwezige medewerkers van deze week, een grote nieuwe klant, of andere belangrijke mededelingen? Vergroot je betrokkenheid onder medewerkers met Digital Signage! Ook heeft het visualiseren van doelen en resultaten middels narrowcasting een positief effect op het verbeteren van bedrijfsprocessen. Dus betrokken medewerkers én betere resultaten, win-win!

Narrowcasting: toepassingen

Narrowcasting wordt steeds vaker toegepast in allerlei vormen, bij allerlei soorten bedrijven. In een ontvangstruimte wordt een bezoeker welkom geheten middels een display, wij hij zich aanmeldt. Vervolgens wordt hem via deze display de weg gewezen om zo snel mogelijk van A naar B te komen. In een winkel krijgt de klant informatie via een digitaal scherm over aanbiedingen, routing en campagnes. Maar ook in de zorg. In een wachtruimte van een dokterspraktijk wordt een patiënt vermaakt met het laatste nieuws. Digital Signage rapporteert, informeert, enthousiasmeert, wijst de weg en vermaakt bezoekers. Succesvolle plekken voor Digital Signage zijn:

· Digitale menuborden voor de horeca

· Interactieve zuil op de beurs

· Digitale bedrijfspresentaties

· Digitale etalages voor winkels en makelaars

· Dynamische bewegwijzering in congrescentra

· Patiëntinformatie in wachtruimtes

Digital Wayfinding

Narrowcasting wijst ook de weg! Zo passen wij Digital Signage veel toe in parkeergarages. Een digitaal parkeersysteem inclusief telsysteem zorgt ervoor dat bezoekers eenvoudig kunnen parkeren met kentekenregistratie. Het aantal beschikbare plekken of beschikbare routing wordt digitaal vermeldt op een entreezuil. Op digitale schermen wordt extra informatie zoals de parkeertarieven of bijvoorbeeld reclame vertoond. Daar is weer, die klassieke win-win ;) 

Neem bijvoorbeeld het slimme parkeersysteem met Digital Signage dat wij samen met Scheidt & Bachmann Parkeersystemen hebben ontwikkeld voor de stadparkings Gent

Een slim parkeersysteem inclusief narrowcasting :-)

Digital Signage en COVID-19

Nu bedrijven een strenger bezoekersprotocol hanteren ontstaan er steeds meer oplossingen om veiligheid en het aantal bezoekers te waarborgen. Zo is het super handig om het actuele aantal bezoekers te meten en te weergeven op een digitale display bij de entree. Verder ontvangt de bezoeker op dit scherm ook de deurbeleid regels die jouw bedrijf hanteert. Het resultaat? Goed geïnformeerde bezoekers zonder extra inspanning voor medewerkers.

De klantenteller gekoppeld aan een display: een goede oplossing in coronatijd!

Een aantal tips voor succesvolle narrowcasting

Om je alvast op weg te helpen. Een aantal tips van onze signmakers om van jouw digitale signing een groot succes te maken!

· Zorg voor de juiste locatie; op welke plek de signage is geplaatst hangt sterk af van het succes. Zorg voor een permanente bij binnenkomst van de ruimte. Houd ook rekening met de aanwezige stroompunten.

· Less is more! Hoe meer tekst, hoe minder krachtig je boodschap is. Maar afbeeldingen dien je ook zo veel mogelijk te minimaliseren en in te zoomen op het focus deel van de afbeelding;

· Kies voor zo groot mogelijke, schreefloze lettertypes: dus geen complexe letters met schaduwen en dunne randen;

· Creëer contrast: vooral belangrijk wanneer je met afbeeldingen/video’s gaat werken. Opposites attract; contrasterende kleuren zorgen voor een versterkend effect en maken de signing goed leesbaar;

Een tijdelijke actie of campagne? Opvallend en makkelijk aan te passen met jouw digitale signing! - Q-lite

Waar te beginnen?

Zie jij het zitten om aan de slag te gaan met Digital Signage? Gaaf! Om het tot een groot succes te brengen is het belangrijk om een gedegen plan te hebben. Welke boodschap wil ik overbrengen, naar welke doelgroep en op welk moment? En welk type display of scherm is de meest geschikte? Om nog maar over de montage te spreken: wat is de beste setting? De signexperts van Reclasign ontzorgen jou hierbij volledig, van ontwerp tot montage. Heb je zelf al een bepaald idee? Geen probleem! Daar gaan wij graag met jou over in gesprek. Zelfs wanneer je al een bepaald systeem hebt, kunnen wij vaak onze signing integreren.

Kortom: Digital Signage rapporteert, informeert, enthousiasmeert, wijst de weg én vermaakt bezoekers. En dé kracht? Die zit hem in het combineren. Digital Signage maakt communicatie naar jouwbezoekers treffend & up-to-date! Heb jij een vraag over digital signing of ben je benieuw hoe wij jou hiermee kunnen helpen? Neem contact met ons op, we leggen het je graag uit!

Digital Signage: ook toe te passen in je interieur! - Q-lite ©

Meer blogs

Reviews van onze klanten

Onze onafhankelijke reviews worden verzameld via:

NEEM #CONTACT MET ONS OP!

Laat ons weten wat je wensen zijn en we maken, geheel vrijblijvend, een offerte op maat met een ontwerp op schaal. Zo krijg je een goede eerste indruk van het uiteindelijke eindresultaat.

Zo af en toe op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws? Schrijf je dan in voor onze NWSbrief. Geen zorgen, wij houden ook niet van spam :)

Offerte aanvragen

Dank je wel! Je aanvraag is ontvangen. We nemen spoedig contact op.
Oops! Er ging iets mis met het invullen van het formulier
Neem #contact met ons op!

Meer informatie of direct een prijs nodig? Bel of mail ons!

Daag onze signmakers maar uit!

Bel direct op dit nummer

Selina Free D Sign