Groot, groter, grootst! Spandoeken zijn een snel en efficient middel om jouw boodschap op grote schaal te delen met voorbijgangers. Niet voor niets zijn spandoeken dan ook één van de meest gebruikte reclamemiddelen. Toch hoeft een spandoek verre van standaard te zijn en zijn er verschillende slimme communicatiemiddelen te maken van dit materiaal!
Of je nu een evenement organiseert, een promotie actie hebt of gewoon wilt laten zien dat je bedrijf er is; spandoeken zijn de perfecte manier om de aandacht te trekken. En de mogelijkheden zijn eindeloos als het gaat om het ontwerp van je spandoek. Als het maar opvallend is, dan ben je goed bezig. Het enige wat je nodig hebt is een goed idee, een ontwerp en een spandoek dat bij jou past. In deze blog geven je 6 voorbeelden van creatief gebruik van spandoeken.
Eén van de grootste voordelen van spandoeken is natuurlijk dat ze eenvoudig en relatief voordelig te verwisselen zijn. Benut dit op je gevel! Handig wanneer jij veel tijdelijke boodschappen, nieuws of campagnes hebt. Bijvoorbeeld de agenda van verschillende artiesten bij een concerthal. Open dagen van jouw opleidingsinstituut. Of een nieuw product passende bij het seizoen welke je als retailer in de schijnwerpers wil zetten. Geveldoeken kunnen op klassieke wijze (in een spandoekframe) worden geplaatst op je gevel. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om een doek in een lichtbak te spannen.
Stel je voor, je hebt een bouwproject en je wilt wat extra exposure. Dan hang je gewoon een steigerdoek op met je bedrijfslogo erop of een afbeelding die past bij het project. Of wat dacht je van een impressie van het eindresultaat op ware grootte geprint en geschaald op de gevel? Eén ding is zeker: je trekt de aandacht van voorbijgangers en potentiële klanten.
En het leuke is, steigerdoeken zijn mega duurzaam. Ze zijn gemaakt van sterk materiaal dat bestand is tegen wind en regen. Dus zelfs als je een langdurig bouwproject hebt, kun je erop vertrouwen dat je steigerdoek mooi blijft en je boodschap blijft uitdragen. Steigerdoeken zijn niet alleen een geweldige oplossing om je boodschap op een opvallende manier te communiceren. Je kunt tegelijkertijd de bouwplaats afschermen en het straataanzicht netjes houden.
Nóg meer succes behaal je wanneer een spandoek op de juiste manier wordt geplaatst. Zo breng je een spandoek tot leven door een illusie te creëren. Hoe? Natuurlijk kun je de opdruk van je doek aanpassen naar de te plaatsen omgeving. Zoals bij dat steigerdoek bijvoorbeeld. Maar je kunt het ook omdraaien en de omgeving laten matchen met jouw spandoek. Bijvoorbeeld door de ondergrond te wrappen met een doorlopende print. Zoals deze San Fransico Zoo banieren met bijpassende wrapping op de lantaarnpalen. Ook het toevoegen van een extra 3D element rondom of op een spandoek frame is een optie.
In vele gevallen van signing geldt: less is more. Hoe minder informatie, hoe krachtiger. Bijvoorbeeld op auto's, waar wij altijd uitgaan van de 3 seconden regel. Binnen drie seconden moet alle informatie te lezen zijn. Wil je echter wat meer informatie delen en echt jouw verhaal vertellen is een spandoekenreeks het perfecte reclamemiddel. Bijvoorbeeld als hoarding, ook wel afscherming op bouwhekken bij een evenement of bouwplaats. Maak een mix tussen afbeeldingen, illustraties en pakkende teksten. Of maak een reeks van fasen, waar voorbijgangers gaandeweg steeds meer te weten komen over jouw bedrijf.
Als een gevel vullend exemplaar of opgedeeld rondom constructies en ramen.. Spandoeken kunnen ook een decoratieve functie hebben. Op een snelle manier geef je jouw gevel een complete make-over zonder sloop en timmerwerk. Win-win is dat je de spandoeken gelijk kan benutten om sfeer én reclame te maken. Voor dit soort doeken gebruiken wij een extra sterk spandoekmateriaal die extra lang meegaat.
En nadat je spandoek reclame voor jouw bedrijf heeft gemaakt? Gaat deze de prullenbak in? Think again! Het sterke materiaal van spandoeken krijgt een tweede leven door deze te recyclen tot tassen. Hoe gaaf is dat? Een bewust geschenk voor relaties waarmee je laat zien dat jij als bedrijf geeft om het milieu. En gelijk een tof verhaal voor bij de koffie. ;-)
En dat begint met een goed idee. Hopelijk ben je geïnspireerd geraakt om aan de slag te gaan met een spandoek met wauw-factor. Er zijn ontelbare manieren om jouw onderscheidend vermogen uit te dragen in offline communicatie. En daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres. Schroom niet, neem contact op en stel je vragen!
Laat ons weten wat je wensen zijn en we maken, geheel vrijblijvend, een offerte op maat met een ontwerp op schaal. Zo krijg je een goede eerste indruk van het uiteindelijke eindresultaat.
Zo af en toe op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws? Schrijf je dan in voor onze NWSbrief. Geen zorgen, wij houden ook niet van spam :)