5 Tips van Marco voor autobestickering met impact!

5 Tips van Marco voor autobestickering met impact!

Als dat geen klanten scoren wordt? ;-)

Het dagelijkse verkeer is dé perfecte plek om in korte tijd een groot publiek te bereiken. Autobestickering is een eenvoudige, effectieve manier van reclame maken. Je wordt gezien en herkend, waar je ook bent, rijdt of parkeert. Onderzoek wijst uit dat een (bedrijfs)auto gemiddeld 160.000 keer per maand gezien wordt. Dat is maar liefst 160.000 keer dat je je naamsbekendheid vergroot en tegelijkertijd je visitekaartje afgeeft. Onze adviseur Marco Meijer deelt vijf waardevolle tips voor autobestickering met maximaal effect!

1. De juiste informatie, op de juiste plek!

Less is more. Vermijd overbodige informatie en laat de loodgieter die iedere dienstverlening aanbiedt achterwege. Mensen googlen zelf wel. Plaats de belangrijkste informatie op ooghoogte en in het meest zichtbare gedeelte van het voertuig. Prioriteer de bedrijfsnaam en het logo altijd. Zorg ervoor dat belangrijke informatie niet verloren gaat in de contouren van het voertuig. Bij Reclasign denken we hier altijd over na en checken dit zorgvuldig!

2. Kleur bekennen: maak indruk met kleur!

Autobestickering is brancheafhankelijk, maar kleur is altijd bepalend. Ontwerpen gaan niet alleen terug naar de basis, maar ook naar de essentie van kleur. Kleur roept emoties op en is cruciaal voor herkenning. Werk niet alleen met huisstijlvormen, maar juist met opvallende kleuren. Een wrap in de helderste kleur uit je huisstijl maakt jouw (bedrijfs)auto onvergetelijk. Denk aan de opvallende rode kleur van Schipper Kozijnen of de frisse lemon-kleurige Reclasign bussen. Dat maakt indruk!

3. Kracht van herhaling: laat je huisstijl zien!

Hoe vaker je jouw huisstijl laat terugkomen, hoe beter. Of het nu op social media is, op een sponsorbord bij de voetbal of op een pand, herhaling versterkt de boodschap. Zie je jouw bestickerde bus ook nog eens onderweg? Dan nestel je je in het brein van je doelgroep. Als dat geen klanten scoren wordt? ;-)

4. Denk aan je (toekomstige) campagneplek

Houd ruimte voor dynamiek! Heb je een tijdelijke campagne? Promoot deze op je voertuigen en het levert je flink wat exposure op. Denk vooraf na over de meest geschikte ruimte voor een tijdelijke sticker, zoals "bezoek onze open dag" of "wordt jij onze nieuwe collega?" Zorg dat het ontwerp hier nu al op aansluit, zodat je in de toekomst geen aanpassingen hoeft te doen. Een voorbeeld is de bakwagen van Universal BMI, bestickerd in opdracht van Sixsense voor een succesvolle tijdelijke campagne.

5. Rij reclame, dus rij netjes!

Bedenk dat wanneer je in een bestickerde (bedrijfs)auto rondrijdt, je opvalt, inclusief je rijgedrag. Maak medewerkers bewust van hun rijgedrag, want je rijdt rond in een visitekaartje. Een tweede kans krijg je niet snel. En vergeet niet af en toe je auto een knappe wasbeurt te geven!

Dit waren mijn 5 tips. Meer weten?

Autobestickering met effect begint bij een slim ontwerp, opvallende kleuren en doordachte plaatsing van informatie. Volg deze vijf tips en je komt al een heel eind om van jouw (bedrijfs)auto een onvergetelijk en effectief reclamemiddel te maken. Wil je meer weten? Mijn collega's en ik vertellen je er graag meer over. Neem gerust contact met ons op!

Meer blogs

Reviews van onze klanten

Onze onafhankelijke reviews worden verzameld via:

NEEM #CONTACT MET ONS OP!

Laat ons weten wat je wensen zijn en we maken, geheel vrijblijvend, een offerte op maat met een ontwerp op schaal. Zo krijg je een goede eerste indruk van het uiteindelijke eindresultaat.

Zo af en toe op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws? Schrijf je dan in voor onze NWSbrief. Geen zorgen, wij houden ook niet van spam :)

Offerte aanvragen

Dank je wel! Je aanvraag is ontvangen. We nemen spoedig contact op.
Oops! Er ging iets mis met het invullen van het formulier
Neem #contact met ons op!

Meer informatie of direct een prijs nodig? Bel of mail ons!

Daag onze signmakers maar uit!

Bel direct op dit nummer

Selina Free D Sign